Autoryzowany serwis:bosch, delphi, denso, siemens

diesel

Filtry cząstek stałych – jak o nie zadbać?

Dodano: 29.05.2013 przez Blazej

Filtry cząstek stałych – jak o nie zadbać?


 

 

 

 

Filtr cząstek stałych powstał oczywiście w dobrej wierze. Choć jego obecność w samochodach została wymuszona normami dotyczącymi czystości spalin, to producenci aut w żadnym wypadku nie mieli na celu utrudniania życia swoim klientom. Trzeba liczyć się z tym, że jest to stosunkowo nowy element i wciąż niedopracowany, toteż jego stosowanie ma negatywne skutki.

 

Jeśli używamy samochodu głównie w cyklu miejskim, gdzie silnik nie jest mocno obciążany, to regeneracja aktywna filtra cząstek stałych może odbywać się średnio co 200-400 k. Regeneracja aktywna polega m.in. na wymuszeniu dodatkowego wtrysku paliwa, które nie jest spalane całkowicie. Część tego paliwa dostaje się przez to do oleju silnikowego, rozrzedzając go. Pogarszają się tym samym jego właściwości smarne, a to w efekcie może prowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

(więcej…)

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Dodano: 29.05.2013 przez Blazej

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

 

 

 

 

 

 

Coraz wyższe wymagania dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły producentów samochodów do stosowania filtrów cząstek stałych w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Ich ceny są często zawrotne.

Filtry cząstek stałych zazwyczaj nazywane są skrótowo – FAP (z francuskiego filtre à particules) bądź DPF (z angielskiego diesel particulate filter). Obie oznaczają ten sam element i zależnie od koncernu możemy spotkać się z jednym z tych dwóch skrótów. Wprowadzenie tego typu filtru do samochodów zapoczątkowała norma spalin Euro IV, która dwukrotnie ograniczyła emisję cząstek stałych w porównaniu z normą Euro III. Termin cząstki stałe, odnosi się po prostu do sadzy powstałej w wyniku niecałkowitego spalania paliwa. W skład takiej cząstki wchodzi przede wszystkim węgiel i węglowodór, a także siarczany, tlenki siarki i metali oraz woda.

(więcej…)

Montaż instalacji gazowych już od 1500zł

Dodano: 25.07.2012 przez Grzegorz

Nasza firma zajmuje się profesjonalnym montażem instalacji gazowych pozwalających na bezproblemową jazdę, która przełoży się na sporą oszczędność przy braku spadku mocy i komfortu jazdy.

Przyjedź do nas na bezpłatną konsultację i poznaj szczegóły, zapraszamy!

 

Czy warto wymieniać opony na zimowe?

Dodano: 19.01.2012 przez Blazej

 

Konstrukcja opony zawsze jest kompromisem. Jest rzeczą niemożliwą wyprodukowanie gumy, która będzie miała dobre właściwości w temperaturze zarówno minus 15 stopni C, jak i w temperaturze plus 25 stopni C. Dlatego, tak samo, jak opona nie może jednocześnie zapewniać niskich oporów toczenia i dobrej przyczepności, tak samo, opona całoroczna nie będzie latem lepsza od letniej, a zimą od zimowej. Ideą opony całorocznej jest zaoferowanie dostatecznych właściwości dla różnorodnych warunków, w jakich będzie ona użytkowana. Jednakże kompromis ten oznacza, że w żadnym parametrze, opony te nie osiągają wysokiego poziomu. Rzeźba i składniki bieżnika, które mają za zadanie zapewnić dłuższe przebiegi i trwałość w warunkach letnich, są mniej skuteczne w zimowe mrozy oraz na śniegu i na lodzie. Opony zimowe zapewniają znacznie lepsze osiągi na śniegu i lodzie niż opony całoroczne, ponieważ ich rzeźba i składniki bieżnika są specjalnie opracowane z myślą o tych warunkach, podobnie, jak opony letnie mają za zadanie zapewnić lepsze prowadzenie w deszczu i na suchych drogach.

(więcej…)

Jak często należy wymieniać filtr paliwa?

Dodano: 19.01.2012 przez Blazej

Niektórzy użytkownicy aut szukają różnego rodzaju oszczędności podczas eksploatacji. Są jednak takie elementy, na których nie warto oszczędzać. Jednym z nich jest bardzo ważny dla trwałości układu wtryskowego filtr paliwa.

(więcej…)